سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه ریزی مطالعه دروس پایه دهم در عید

تعطیلات نوروز یکی از بهترین فرصت ها برای مرور و جمع بندی دروس تخصصی است. برای پایه دهم می توان با یک برنامه منسجم و قابل اجرا، بهترین استفاده و بهره را از تعطیلات نوروز برد.

رشته های ریاضی و تجربی در پایه دهم دارای 4 درس تخصصی می باشند. توصیه می کنیم در نوروز دروس اختصاصی را مرور و جمع بندی کنید. در ادامه به بررسی بهترین روش برنامه ریزی مطالعه دروس تخصصی دهم در عید می پردازیم.

برنامه مطالعه ریاضی دهم در عید

درس ریاضی پایه دهم در هر دو رشته ریاضی و تجربی دارای سرفصل ها و مباحث مشترک و یکسان است. تا پایان اسفندماه قاعدتا باید دو سوم مطالب درس ریاضی را آموزش دیده باشید. بنابراین بهترین کار برای جمع بندی این درس این است که آنچه در روند تدریس ریاضی دهم، چه از سوی معلم مدرسه و چه از طریق آموزش های فرامدرسه ای، آموخته اید در طول تعطیلات نوروز مرور کنید و سعی کنید هر روز یک ساعت را به حل نمونه سوال و بررسی نکات حل تست ریاضی اختصاص دهید.

برنامه مطالعاتی فیزیک دهم در عید

کتاب فیزیک دهم رشته ریاضی در مقایسه با رشته تجربی، یک فصل بیشتر دارد. اهمیت فیزیک برای دانش آموزان ریاضی نیز بیشتر از دانش آموزان تجربی است. حتما در هفته 3 روز و در هر روز 90 دقیق به مرور و حل تمرین فیزیک دهم اختصاص دهید.

برنامه مطالعاتی شیمی دهم در عید

شیمی دهم نیز درس تخصصی مشترک میان رشته های ریاضی و تجربی است و در طول دوره متوسطه دوم اینم همسانی مباحث در تمام پایه ها حفظ می شود. برای مرور و تمرین شیمی 4 ساعت در هفته مناسب است. تمرکز خود را بر تسلط بر مفاهیم پایه قرار دهید. هیچ مطلبی را حفظ نکنید و سعی کنید هر مفهوم و تعریفی را به صورت کاربردی و با کمک اشکال، نمودارها و مثال های ساده و قابل درک یاد بگیرید. فهم کامل این تعاریف پایه برای یادگیری مطالب مقاطع بالاتر ضروری است.

برنامه مطالعاتی زیست دهم در عید

زیست مهم ترین درس اختصاصی برای دانش آموزان رشته تجربی است. از همین پایه دهم آماده سازی دفترچه نکات، خلاصه نویسی و ساخت نمودارها و جدول های مقایسه برای بخش های مختلف زیست را آغاز کنید. زیست را در طول نوروز هر روز بخوانید. حتی شده به اندازه 1 ساعت. برای این درس به صورت ویژه وقت بگذارید. اگر می خواهید در کنکور تجربی به نتجه خوبی دست یابید باید بر روی زیست شناسی هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت کامل مسلط باشید. 

برنامه مطالعاتی هندسه دهم در عید

هندسه درس اختصاصی رشته ریاضی و فیزیک است و از زیرشاخه های علم ریاضیات است. هندسه نیازمند قدرت تجسم و تخیل بالاست. در فرصت نوروز سعی کنید با حل سوالات تشریحی و مثال های کاربردی مهارت تصویرسازی ذهنی را در خود تقویت کنید.

به طور کلی یکی از بهترین فرصت ها برای جبران کم کاری های آموزشی در نوبت اول، تعطیلات عید است. در طول مدت نوروز می توانید با یک برنامه ریزی مناسب، سبک و استاندارد، نقاط ضعف خود را در دروس تخصصی رشته تان برطرف و مهارت آموزشی خود را در تمام دروس افزایش دهید.